Ice ice baby, det är JUL

Elin

Jag och Elin har shoppat julklappar, och nu har jag bara 2 kvar innan jag är klar! Det känns skönt att ha koll på vad jag ska ge de flesta och även ha inhandlat det! Här sitter vi och tar igen oss på myrorna, helt slut efter intensivt tänkande, klämmande och prutande(!). Jag lyckades sammanlagt käna in 55kr och känner mig väldigt stolt. 

 Idag efter skolan blev det Erikshjälpen, och jag hade spenderar byxorna på mig och hetsshoppade för 12,50kr. Tre böcker och två hårspännen, det är så man blir alldeles matt. Jag åkte senare hem till katti för att göra mitt svenska repotage, det är tänkt att bli typ " Katrins garderob-vad tänkte hon egentligen" och bilder där hon visar sin fynd! Hurra för fria uppgifter!
Vi hann även med lite djupa disskutioner om "hur vill vi ha 2008". Vi har haft ett sjukligt långt uppehåll (omedvetet) och det känns så underbart att träffas igen!

På kinesiskan i tisdags plockade Kalle glatt fram gittaren och så sjöng vi alla så vacket; pingyanye, stilla natt. Jag var rörd till tårar. Av skratt.

Lina
Jag försöker mig på ett mycket smidigt svanhopp.
Min julkänsla är verkligen på topp just nu! Igår åkte jag Karin och Elin skriskor på liseberg och sen spatserade jag och Karin omkring och provsmakade allt som var inom räckhåll. Karin, den missbrukaren, spelade även sina slantar på alla chokladhjul, men van olyckligtvis ingenting. Vi festade dock till det med en underbar ÄKTA (som det tydligt stod på skylten) varm choklad. En helt underbar ljulvligt julig kväll.

Kommentarer
Postat av: Katrin karoliina

Du var inte snabb där! Mkt trevligt att spendera lite tid med dig min vän. Du får skicka bilderna till mig på mejlen med tycker jag :) Ses imon!

2007-12-19 @ 21:05:14
URL: http://katrinkaroliina.blogg.se
Postat av: jessika

idag stod det en trevlig liten anekdot i GP.

"En busschaufför i Hamilton på Nya Zeeland har sagt upp sig sedan hennes arbetsgivare ställt ett svårställt ultimatum till henne. Hon blev tillsagd att avlägsna alla sina rosa mjukisdjur och gulliga pryttlar från förarplatsen. Hon har redan fått jobb på ett annat bussbolag som tillåter rosa fluffighet."

med sådana förmåner kanske busschaufför är ett jobb även för dig! PUSS OCH KRAM!

2007-12-20 @ 19:51:50
Postat av: lina

Ha ha vad underbart! Enligt yrkestestet skulle jag ju iof bli präst...men jag kanske kan få pynta altaret på samma sätt?
Puss!

2007-12-23 @ 19:59:20
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se
Postat av: Alva

Alltså, jag saknar er något fruktansvärt när jag ser de här bilderna, Lina i rosa basker och Elin i lusekofta.

2007-12-29 @ 17:39:28
URL: http://alvasfloskler.blogg.se
Postat av: Anonym

skäms på dej har läst samma inlägg 10 ggr nu...where are ou min älskde plutt?? en puss får du dock ändå...puss

2008-01-09 @ 15:06:26
URL: http://gothenburgdarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0