Linas Kvällsbok: Du har insett att du har en personlighet, med du tvekar fortfarande

Psykloggen igår; vi pratade stress (något som börjar tära på mig nu i höstterminen-snart-slut-tryck-in-så-mycket-prov-du-kan-tider).  Efter det gick vi över till framtidsplaner, och när hon sa att jag skulle blicka framåt och bejaka mina drömmar slocknade ljuset hon hade tänt emellan oss. Det var ju ett bra tecken.

Ensam middag med pappa; vi pratade också stress, men även bekräftelsebehov och prestationskrav.
Jag har ett väldigt stort bekräftelse behov.
Jag behöver höra att jag är bra, även fast jag känner att jag är det, så vågar jag inte tro på det för jag vill inte gå runt och leva i en lögn. Tänk om jag går runt och tror att jag är jätte bra och så ser alla andra att jag inte är det! Usch
Samma sak med prov/arbeten/läxor att inte få höra att det inte är bra knäcker mig totalt.
Just nu har jag hamnat i nånnedåt gående spiral, jag arbetar och tänker jätte mycket med det grejer vi har att göra, men det känns som om jag bara står och stampar på samma ställe. Inget blir bra nog.

När jag lämnat in franskarbetet hoppas jag att jag kan slappna av, tills dess önskar jag mig en klubba att slå Nicolas med och en inopererad freestyle med Hanson.

Kommentarer
Postat av: Thottoresia

Jag är (äntligen?) klar med utmaningen du utmanade mig med! ^^ Haha.

2007-11-17 @ 17:05:44
URL: http://thottoresia.blogg.se
Postat av: Thottoresia

Seperationer är läskiga :(

Och det där med ljuset lät lite wierd o.O Men någon kanske flämtade till? ^^

2007-11-17 @ 20:42:27
URL: http://thottoresia.blogg.se
Postat av: Elin

Gud jag tycker det är helt sjukt... Jag menar INGEN i klassen har börjat på det där jävla arbetet (eller det kanske de har nu, men inte iu fredags) jag menar INGEN i sp2f har börjat. vad har hänt med vår klass? fatta i ettan då hade ju typ 5 stycken redan varit klara nu... Det är ju ett tecken på hur sjukt stressigt vi har...
Men jag tror att den bästa lösningen är att kämpa på och fortsätta prata skit om lärarna - den bästa terapin. På tal om det så känner jag mig värsta mycket som Thomas nu typ "vi har det stressigt... och det är DÄRFÖR vi är stressade, AHA!"

2007-11-18 @ 10:06:56
Postat av: Katrin karoliina

Sötnos! Vi behöver ses väldigt snart, jag vill höra allt som händer i ditt liv och jag har en del att berätta för dig med. PUSS, du är bäst!

2007-11-18 @ 22:34:48
URL: http://katrinkaroliina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0