Välkommen till Lina-land


Så var veckan igång. Ja, nu är det allvar. Detta firar jag med min första dagens outfit bild. Efter min enda lektion gick jag karin emma elin och alva till Le petit café, mitt och kattis favorit frukost ställe har utökat! Frukosten såg ljuvlig ut, nu med tillhörande mösli buffé. Jag höll mig dock till en utsökt cappoccino.

Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om, men Alva var så otroligt söt i flätor. Drömmen om Berlin börjar få mer konkret form. Nyckelord: Billig utan slafs. Vi ska kolla upp om Svenska kyrkan har nåt vettigt övernattningsalternativ för ressugna fattiglappar. Spännande spännande.

Morgonen började med kinesiska. Jag tänkte ta nya tag,inte:

  •  vråla "jag är den korkade" över hela klassrummet
  •  fråga grejer han precis gått igenom
  • skratta åt elin tills jag är knallröd i ansiktet och inte kan prata
  • gå jättelångsamt utan att lyfta fötterna precis framför honom

liksom visa kalle att jag inte är total pantad. Men vad händer, iförd mina nya rosa stövlar vandrar jag och Elin mot klassrummet. För att förstärka känslan av att "det är vi två mot den fula kinesiska munnen syndromet" håller vi armarna om varandras axlar, gör en ganska tvär sväng på Schillerskas extremt hala nyputsade golv och jag tappar balansen och drar med stackars Elin i ett rejält magplask. En vrålande sörja av kroppsdelar mixat med okontrollerat avgrundsskratt bevittnas av :......Kalle. Jaha, det var det seriösa försöket det.


Kommentarer
Postat av: fridolf

hahaha! jaja så kan d gå..:P sjuuukt snygg bild å sjuuukt snygg modell på bilden! kärlek helt enkelt!! saknar dig massor redan... fika snart? puss!

2008-08-25 @ 14:48:09
URL: http://muffinsmaffian.net
Postat av: Elin

Vad kan man säga? gud har humor!

2008-08-25 @ 22:07:49
Postat av: Elin

Hehe, "tvär sväng" låter typ som att vi körde formel ett mot klassrummet!

2008-08-25 @ 22:09:11
Postat av: mr big

åå du e så fiiiin! (titta henne känner jag:P:D)

2008-08-27 @ 15:51:19
URL: http://gothenburgdarling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0