Mathias Borsing är död



Utsikten i Edinburg. Bra att sitta om man vill filosofera lite i vårsolen med en pickninck.

Mycket omvälvande morgon och klockan är inte ens 10. Jag kastade mig ur sängen vid halv sju för att hinna kolla på julkalenderan och göra frukost innan den började. Jag tycker den har potentional. Sen såg jag nyhetssändningen efter det och gick ut i rusket för att hämta GP. Var tvungen att läsa mer om 17 åriga Mathias de hittat knivskuren till döds i änggården. Jag känner mig helt matt och grät tills det inte fanns några tårar kvar. Det är så fruktansvärt hemskt! Det var en intervju med hans mormor och jag fattar inte att de inte ligger helt apatiska hela familjen. En helt oskyldig människa som åker in till stan med några vänner för att äta mat - som senare återfinns död, ensam vid nåt slags bygge. Det är sånt som inte får hända!

Jag mår så dåligt när jag tänker på vad folk är kapabla att göra mot varandra! Gatuvåldet bara sprids och sjukhusen svämmas över av folk som behöver akutvård för att de blivit knivskurna, och konsekvenserna av att köra in en kniv i magen på någon verkar för vissa inte vara tillräklligt tydliga. Att många livsvoktiga organ sitter nära huden är på något sätt svårt att fatta.

Vad ska man göra?

Kommentarer
Postat av: jessika

det man ska göra är att undvika att läsa gp, så man slipper må dåligt över alla sådana här hemska nyheter, och om man nu ändå råkar läsa den ska man tröstäta. jag tar med en påse vaniljfudge till dig i morgon så kan du äta dig glad igen!

2008-12-02 @ 19:39:50
URL: http://fleurdepeche.devote.se
Postat av: jessika

förresten är lösenordet på min bilddagbok harry... hehehehe :) och jag har inga bilder, min kamera var ju trasig :'/

2008-12-02 @ 19:48:18
URL: http://fleurdepeche.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0