Detta får bara inte vara sant



Jag skulle hämta posten. Eftrsom mamma och pappa är borta så hade ju varken jag eller Moa orkat ta in tidningen imorse, så det var liksom en fet GP OCH en massa mammabrev och SEB papper som låg där nere och jäste. När jag försökte dra upp alltihop samtidigt med en hand, min tunga påse och väska i den andra, så dampade ju självklart allt. När jag väl ryckte upp allt ordentligt hade det sån fart att den flygande GP:n träffade min nagel och slog av den! Jag blev så himla förbannad.

Dagens hyopkondri:
1.Jag har ett lite köttsår under min ena lilltå. Detta gör (tror jag) att min tå är varm och stum för att beröring, det är som om den domnat. Det är var jag säger till mig själv. Men det finns en lite röst i mitt huvud som skriker att jag (genom förtrånga skor med klack) nu rångat måttet för mina fötter. Nu har jag slutligen lyckats strypa blodflödet och tån kommer sakta att dö och trilla av. En dag (jag fasar för att det är imorgon) kommer jag vakna och hitta nageln i sängen och själva tån bakom elementet. Och även om jag stoppa den i munnen kommer den vara omöjlig att sy på igen och jag kommer få försämrad baland och ännu fler komplex vid nästa badsäsång.

2. Flera röda små märken har börjat visa sig på mina armar och ben. Det kliar sjukt mycket. Tänk om det var vägglös som bodde vårt hotellrum? Och som nu massproduserar ägg i mitt hår och livnär sig på mitt blod och mina döda hudceller. Måste kasta mig i i duschen och peela mig snarast!

Dagens lycka och glädje: Jessika hade verkligen med sig en påse hemlagad vaniljfudge till mig. Jag blev så rörd, både av de ljuvliga smakerna och den otoliga givmildhet som visades mig.

Kommentarer
Postat av: jessika

fudge kan rädda vilken dag som helst!

2008-12-03 @ 22:20:39
URL: http://fleurdepeche.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0