It's like the rules of Feminism

feminism
I lördags firade jag och Anna frida som galningar, men i fredags hade jag klädångest. Det slutade med att jag på kvällen begav mig in till stan med Cissi för att stressköpa något "party-gärna-ekologiskt-super-billigt-och -precis-rätt-passform", dömt att misslyckas alltså...
Eftersom jag hade ett tillgodo kvitto hos Tessie, i Grand passagen, gick vi dit för att kolla. Herreegud, butiksägaren från mansgris planeten! Vi vandrade omkring bland stängerna av slinkiga bimboplagg och jag plockade åt mig några svarta klänningar och en leopardig sak jag tyckte så cool ut. Från tomma intet rusar han fram:
Han (för nära) : Hittar du något?
Jag: öh..lite grann, jag tänkte gå och prova.
H: Jaha, vilken storlek då?
Utan att vänta på svar sliter han upp min jacka och känner sig hårdhänt fram för att få en uppfattning om vilken storlek jag faktiskt hat, varför vänta på svar liksom? Varför spilla tid i detta stressade samhälle?
H: xs ( hade han sagt något annat hade jag debuterat som ungdomsbrottsling), ta den här den är fin. Spring och prova nu sötnos.
J:...!!!???...

Jag provar och han tycker, när han är tvungen och svara i telefonen sliter Cissi tag i kläningarna och jag slänger på mig kläderna för att komma där i från.
H: Passade det, ska ni ta det?
C: öh..nä...vi letar vidare, vi går nu.
H: jaja ingen fara mamma!

Stackars Cissi som precis hade klippt sig var helt knäckt.  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch! Dit ska jag aldrig gå!

2008-01-30 @ 18:01:02
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se
Postat av: Anna

I knoooow! den gubben är det värsta jag varit med om! Vi va där inför nians avslutning men köpte inget för att han var så jobbig..har aldrig vågat gå in där sen... / anna i din klass :)

2008-01-30 @ 18:15:30
Postat av: lina

Anna: Han är defenitivt en göteborgs plåga, alla som varit där säger ju verkligen samma sak! Konstigt att hans affär går runt!!!??

2008-01-30 @ 20:31:51
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se
Postat av: Estelle

Ja hårspray är jättebra iaf att hotas med haah!

2008-02-03 @ 16:42:36
URL: http://estelles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0