La premiére jour

Jag har landat, inte packat upp och genomlevt en dag i skolan. Jag kom fram till Madame Reverdy vid 1 tiden i natt, och  borjade klockan 8, sa det blev inte sa mycket somn tyvarr. Jag bor typ 30 min:s gang fran skolan, men det gar en sparvagn som tar 10 min, for iallafall pa kvallen ar det ganska stokiga stallen att ga igenom tydligen.

Jag bor sjukt musigt!!! Kvinnan har rosa toapâpper liksom!!!! Eget rum och internet. Men! Det stora mennet, sjalvklart toaletten, och nu menar jag inte badrummet ( det ar jatte mysigt, parldraperier och rosa badkar) utan garderoben i vaggen med tva wilda western bar dorrar med en 5 centimeters stor springa emellan sig. Fast iof, hon har ju snickrat dit 4 olika lasanordningar, sa det ska nog ordna sig....

Skolan verkar helt okej, det tar 10 min att ga till Avenu d'Anglais sa det ar ju bra lage iallafall. Jag har haft en lektion idag, en grupp med typ bara Tjeckar (hela skolan bestar av T:ar och tyskar!!!) och de pratade typ bara med varandra sa jag kande mig nagot oforstaende, var ar Jitka nar man behover henne???

Nu ska jag ta ett kallt bad, packa upp och sen slantra ivag till skolans gardsfest. Maste nog lyssna lite pa vuxenskivan ocksa for att bygga upp ett killer sjalvfortroende. Jag kanner mig ganska lag efter en hel dag med bara nickningar och hej hej. Ge mig ett internskamt nagon!!!!! 

Kommentarer
Postat av: Katrin

Det kommer att bli så bra snart! Läskigt i börjat tillhör. Men grymt med rosa toapapper.. puss puss babe. ta hand om dig och fortsätt blogga!

2008-07-07 @ 16:25:08
URL: http://katrinkaroliina.blogg.se/
Postat av: jessika

ÅH VARFÖR SÖKTE JAG INTE STIPENDIET?!? jag hatar mig själv ibland.



jag kom hem från korsika för en vecka sen, och när vi stod på tågstationen en dag såg jag en hopkrupen man med löst sittande kläder, instoppad tröja och en kal fläck på huvudet... OHMYGOD! tänkte jag. HANS MOBERG! jag fick panik och försökte gömma mig men sedan vände han sig om och jag blev lättad som aldrig förr när jag insåg att det inte var han! men det var ett ögonblick av verklig rädsla där ett tag!



vet du vad? jag har skaffat blogg! och jag bevakar dig nu, så jag kan äntligen komma ihåg att läsa!



ha det så bra där nere, hälsa fransmännen från mig!

XOXO

2008-07-07 @ 21:51:41
URL: http://fleurdepeche.devote.se
Postat av: fridolf

ååh men d låter ju som du kommer ha d hur bra som helst!!! :D Underbart! Ta hand om dig, å njut av d franska livet. Massa pussar

2008-07-08 @ 16:17:18
URL: http://muffinsmaffian.net
Postat av: p

Ok är det så här vi ska hålla kontakten?



Hoppas det varit bättre idag. Måste väl finnas andra nationaliteter också eller? Du får inte gå igenom hemske områdena själv bara så du vet! Ta alltid bussen. Kan du inte skriva mejl till mig så blir jag glad.



Massor med kramar

2008-07-08 @ 16:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0