Petite resumé

Alors, i fredags gick jag ut med Angie. Vi gick till Vieux Nice och pratade, kopte underbar italiensk glass och kollade pa den nattliga marknaden. De saljer helt fantastiska saker!!! Jag ville kopa allt - men det blev tyvarr inget. Jag lyckades dock bete mig som en idiot;
nar vi skulle ga forbi ett stand till ett annat rev jag ner en tavla med min vaska, i nasta stand kollade jag pa en gigantisk nyckelring, nar jag skulle ta upp den och visa den for Angie tappade jag den i marken - och den var av glas parlor. Langre ner pa gatan, fortfarande atandes min glass, kollade vi pa orhangen och jag spillde massa chokladglass pa deras stra matta, fort darifran liksom. I sista standet kollade vi pa tval, och nar jag skulle lukta korde jag upp den for mycket i ansiktet sa mina rosa lappmarken fastnade pa den vita forpackningen. Jag trodde Angela skulle do.

Efter marknaden satte vi oss pa en mur vid Promenad des Anglais och kollade ut over ett fantastiskt upplyst Nice, da kom tva killar och satte sig brevid oss och vi borjade prata, biensÛr pa franska, men hon bara vande bort huvudet. En av dem sa typ "oh ska du inte vara med och disskutera med oss?" och hon "na det har jag inte lust med." Okej...
Lalalalalala 3du pratar ju och forstar bra, men det ar ju accenten ocksa;;3 da kom det en lang harang pa arabiska fran den andra om att det var inte sa himla latt etc etc etc. Det var kul.

Igar var vi i Grasse, helt underbar liten stad och vi kollade in parfymeriet. Jag hittade aven kaffe muggar i typ alleminium som jag blev helt kar i, men de kostade 12 € st sa jag kopte dem inte. Jag vet inte om jag angrar mig an...

Nu ska jag rusa ivag till Matisse musséet och sen mota Dea pa stationen!
A bientot!!

Kommentarer
Postat av: Pol Pot

Underbara Lina, upphör aldrig att vara precis så underbar som du är!

2008-07-13 @ 22:39:48
URL: http://alvasfloskler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad bra att du har kul och härligt!

2008-07-14 @ 07:54:22
Postat av: Anonym

Var är du?? Har du inte tid att blogga nu - hmmmm - längtar efter dig! Snart kommer du hem! Vad hände på Nationaldagen i Frankrike igår? Spännande fortsättning följer... Kram

2008-07-15 @ 10:25:25
Postat av: Katrin

LINA!!! Uppdatera bloggen, mejla mig eller visa lite livstecken. Saknar dig babe. Ge mer updates hur france var och vart i världen du befinner dig nu!!!! PUSS SÖT

2008-07-24 @ 22:17:54
URL: http://katrinkaroliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0