Nytt projekt



Av Annette med familj fick jag en gigantisk tavelduk i 18 års present för att "skapa en egen målning". Hjälp! Jag har börjat försöka skissa lite men jag vet inte... Det är seriöst jätte svårt! Den måste ju liksom bli bra.



Idag var Gunnel och Lilly här. Herregud. En lunch med Gunnels bravader (bl. a. brättade hon om när hon som 53 åring, mer än ett decenium sen(!) åkte på pråk resa till mexico, hur hon blivit uppvaktad av allt från stenrika araber till päls-danskar och när hon och hennes mamma (lilly) åkt till spanien i 14 dagar, det blev 3 mån. då var Lilly 67, och de var ute på krogen VARJE DAG!) Iband blir jag nästan rädd när de kommer igång.

Vi pratade om skolan.
Gunnel: Jag sa ju redan för 20 år sen att den som läser kinesiska kommer gå långt. Det tar ju ett tag att bli vän med de där. De tänker ju annorlunda.
Lilly: Ja jag, så är det ju. Man tror man känner dem...
Gunnel: Ah, och sen så fort man vänder ryggen till sticker de dolken i en!
Lilly: Konstigt så är det ju inte alls i Japan, och ändå är det så nära.

Beresta men ändå så inskränkta.



 

Kommentarer
Postat av: Elin

haha, vi får akta våra ryggar då!

2008-06-30 @ 11:11:12
URL: http://makadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0