Kettlebell


Igår kväll utnyttjade jag mitt 10-kort och gick på ett Kettlebell pass. Herregud, det kunde varit det sista jag gjorde! Man har en järnkula med hantag på 8 kg som man ska svinga omkring sig. Först i en cirkel, så man byter hand runt kroppen, sen mellan benen och upp till axelhöjd, först med båda händerna och sedan med en och slutligen från knäna upp till huvudet.

Sen gick vi ner på mattan ocg använde klumpen som tyngd vid olika styrke övningar. Men seriöst, tänk om jag hade tappat den? Eller råkat svinga den för mycket och knockat mig själv i ansiktet?? Men det känns som om det var effektiv träning efersom mina armar fortfarande är lite spagetti liknande såhär 12 timmar senare! 

Kommentarer
Postat av: Carro

=)

2008-11-18 @ 11:17:15
URL: http://sandraocarro.blogg.se/
Postat av: Sassy

Oj, det låter som en träningsform för mig!



Och visst kan drömmar slå in!

2008-11-18 @ 18:14:56
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0