STLM-tid





Stockholm på 20 timmar exakt, vad gör man? Jag och Moa tog tåget kl 16 och blev uppmötta av mamma och pappa på stockholms central vid åtta. Vi dumpade grejerna på hotellet och gick och åt på en väldigt hipp (enligt mig själv) thai restaurang med en enorm storbilds skärm på thai popprinsessor. Sjukt god mat serverade de också.

Jag sov i världens bekvämaste säng, helt underbar, och vaknade sedan upp till en helt fantastisk frukost buffé där typ 50% var ekologiskt. Servicen var också på topp, jag gick och plockade åt mig av påläggsbuffén, medans mamma läste tidningen och när jag kom till baka var mitt kaffe borta. Man kunde liksom inte lämna någonting på bordet innan de kom någon och plockade bort det så man inte skulle störas av att titta på sina matrester medans man njöt av sin resterande frukost...

Stockholm var ett komplett vinterland. Snö (som la sig!) föll ner på oss typ hela dagen medans vi ångade fram för att plöja så många butiker som möjligt med start på biblioteksgatan och Urban Outfitters. Där inne kände fick jag sjukt ont i halsen, typ som när man håller tillbaka gråt, men nu snördes halsen mest ihop för att hindra mitt sjukligt matrealisktiska hjärta från att tränga sig ur min strupe och gosa in sig bland alla underbara ting som fanns där inne. Allt inom räckhåll, men ack så långt ifrån.

Jag inhandlade iaf: spetsbody, randig tunn tröja (inte den från Weekday!) och en midnattsblå ögonskugga.

Dygnets "vi är korkade turister": Vi bodde vid LO borgen, utanför finns en liten lite park med bygger-om staket runt. "Bäste vi genar, men kommer ju ut om man går rakt igenom". Eller inte. Vi fick helt enkelt gå runt HELA parken eftersom staketet täckte hela! Vi hade hittat den enda ingången och fick snällt ta ett varv och skämas.

Men det var uppfäshande, känns som om vi var utomlands typ. När vi kom hem sminkade jag om mig lite snabbt och gick iväg för att fira Sandra som fylled 18! Det blev ett väldigt bra slut på den lilla resan!

Kommentarer
Postat av: Ulvur

fan vad grymt! visste inte att du skulle till stockholm. älskar stadsjäveln mer och mer.

2008-11-24 @ 08:03:04
Postat av: Anonym

åååh vilken underbar minitrip!! ha d helt fantastiskt i skottland! kärlek till dig <3

2008-11-24 @ 20:15:19
Postat av: Sassy

Åh, vad kul ni verkar ha haft det!

2008-11-27 @ 20:47:25
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0