Hakuna Matata

Var nöjd med det du gör! Det var den röda tråden i mammas tal (en slags bergspredikan faktiskt) i bilen hem från jobbet igår. Jag satt fastspänd och grät ut om hur jobbigt/stressigt/tråkigt/osocial allt/jag är. Det hjälpte faktiskt! Jag tror att jag helt enkelt inte har gråtit på länge. Jag behöver gråta för att fungera. Annars är det för mycket som sammlas och gör mig lessen eller våldsam. Fast våldet grabbar tyvärr bara min syster och saker.

Så idag har jag satt realistiska mål och:
Powerwalkat
Tränat mage, rygg, armar
6 solhälsningar
50 av de 150 franska glasor vi har till på onsdag
skrivit 7 frågor om kinesiska texten
läst klart kapitlet i Momo
äntligen haft ett långt samtal med Anna
i ett par samtal planerat kvällen med Karin

Jag är nöjd och hoppas verkligen på en utom ordentligt rolig kväll! Ska fixa i ordning mig nu och ta tio bussen in. Det gäller alltså att skynda sig NU!!! Ska bara äta upp min bönsallad först. MEN VAD SKA JAG HA PÅ MIG???


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en trevlig helg!

2008-10-18 @ 21:07:12
URL: http://ovanlig.webblogg.se/
Postat av: Tove

rosa fluff äger röv

2008-10-19 @ 10:25:50
URL: http://tovedenstore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0