Livskunskap




I det här fallet kan jag seriöst inte bestämma mig - ska man döma efter in-eller utsidan? Slemhög eller en riktig puddig??

Resultatet av en socialstudie jag har ägnat mig åt efter jobbet igår och idag:

  • Ja, folk stirrar av synen röda nylonstrumpor + röda klackskor.
    Nej, det är inte fel att kommentera högt och brölig om hur fult/så skulle jag aldrig ha det/coolt/ det är. Det är även en bra ide att vända sig så man RIKTIGT hinner studera och fälla sitt utlåtande.
  • Hett tips! --> Ser du en tröja med tryck: Läs gärna vad det står. Högt. Stöt armbågen i din kompis sida och skratta lite. Håller du med kan du säga nåt i stil med : haha fan va bra. Håller du inte med stirra riktigt drygt nedlåtande på personen och spärra upp ögonen. Knip/pluta ihop munnen.

Sömnstudie jag gjort på mig själv:

Senario: På fredagen går L på konsert och dansar hela natten. Hon avslutar med lite äppelpaj och kaffe med K på tintin. Klockan 7.00 börjar hennes arbetsdag. Hon jobbar till 14.30. På kvällen är det filmkväll hon E. På söndagen börjar hon åter 7.00 och slutar 14.30.
Frågeställning: Kommer hon klara det med sitt leende i behåll och göra alla sina läxor på lördageftermiddagen efter bara 1,5 timmars sömn?
Utfall: Fredagen blir precis som planerad. Hon stannar hemma på lördagkvällen. På söndagen kokar hon sönder lunchpotatisen och orkar inte sminka sig. 
Resultat av frågeställningen: Negativt. 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ojoj, vilken tårta! Lyckans den som fyller år!

2008-10-05 @ 18:26:47
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: kurt

mumma den ser ut att vara ett riktigt kap:P höhöh

2008-10-06 @ 16:53:18
Postat av: jessika

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH! jag måste erkänna att jag bedömer det att vara en slemhög! socialstudien = bäzt

2008-10-06 @ 22:04:42
URL: http://fleurdepeche.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0