Underbara dagen i staden


Det är provrummens ljus som gör mig räääädd!!!

Dagen var kommen, frukost med katti! Le petit i Haga blev det, och vi var så mätta att vi var nära att dö när vi gick därifrån. Efter det var det dags för en skön lång dag på stan. Jag la undan tre par byxor och en kjol till imorgon, för jag hade inga pengar, och katti shoppade smink och hudvård som en dåre. Efter tre timmar av intensivt super tittande i alla butiker slängde vi oss ner i fåtöljarna med varsin jätte sallad - och vips var det dags för dagens andra paltkoma. Herregud, jag drabbades av akut magknip på bussen hem för att jag var så mätt! Det enda jag ville var att lägga mig på golvet i fosterställning och vaggas till ro av vägarnas alla fartbulor - men det passade sig inte.

Det bästa med idag var att alla byxor jag provade passade! Jag är en äkta päronkvinna, små bröst och 30 cm:rs skillnad på midja och höfter. Många människor som designar byxor verkar tro att byxkonsumenter är antingen tjocka eller smala stockar, så det kan bli lite problematiskt när jag ska ha nya jeans med bra passform - men är dag var alltså dagen när det hände (som Marit Bergman skulle sagt, fast på engelska då). Dagen D, landstigningen och erövringen av byxlandet! Jag blev så glad och lycklig!

Kommentarer
Postat av: Johanna på SHOEBOX

Jag brukar också ha svårt att hitta byxor som passar, och man blir så glad när det inträffar :)



En fuskpäls är väl okej? fast det sänder nog fel signaler ändå...

2008-10-26 @ 21:08:40
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0