Krossa patriarkatet



Jag har engagerat mig idag, denna fina t-shirt blev min för endast 20 kronor, Amnestys kampanj "Säg något" - köp en t-shirt (som för övrigt är sjukt bekväma!!) och skriv ditt eget budskap. Jag tog chansen att vara filosofisk liksom!

Idag var även en del av min redan firade födelsedag! Edwin gav mig (äntligen hehe) min present : SOCKERPASTA! Vi kommer nu kunna skapa de snyggaste cup-cakesen världen beskådat! re färger, rosa, grönt och gult, alla i nyansen spya. Det kommer bli å FINT! Det kliar i mina fingrar, det var så längesen jag bakade muffins!

Idag är det tisdag, alltså 18:30 befinner jag mig i Hagaskolan för att guida mina kära motionärer genom ännu ett svettigt klassiskt gympa pass, det är verkligen så kul. Men. Det finns ett stort men. Vi har innebandy killar efter oss. Eller, det är inte killar, det är medelålders män med håriga ryggar som i sann hockyfriss anda springer efter en hålig boll. De drar säkert av de på sin lön också, typ aktivitetsstöd. Vi var fem minuter sena, de ruuusar in, kastar sig efter tjockmattan och knör in den i redskapsfrådet och skriker om att "så här var det förra gången också!!!" Chilla? Hello, jag skulle inte vara så kaxig om jag var skallig och min tröja var blöt efter tre steg.

Jag hade lite problem med att öpna skåpet för att låsa in CD spelaren ( jag sparkade på fel skåp tyvärr) och vad hör jag  när en av killarna i min grupp säger (vänligt) det är nog det andra skåpet," ja nu är man ju glad att man är man. hö hö det känns ju skönt att tillhöra könet med koll".

Den enda tanken som ringt i min förvirrade tonårshjärna de sista timmerna är : krossa patriarkatet krossa patriarkatet (och jag vet inte ens om jag stavar det rätt). Kanske inte helt har med saken att göra, en korkad människas uttalande kanske inte ska fälla alla och få mig att döma ut vårt samhälle, men jag är just nu övertygad om att om alla följde Cosmos råd och litade på veckorevyn skulle världen vara en bättre plats.

Snälla hör min feministiska ironi på slutet. Annars dööör jag. 

Som en sista slutkläm har jag ett nervöst bekännande: Imorgon har jag bokat min första tid för bikinivaxning. Jag har pre-traumatiska känslor, man det ska bli ett spännande äventyr.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Va ska du göra bikinivax?! Berätta allt sedan, hohoho!!! Ball t-shirt med och gooo lina!!!! Vad sker på fredag? PUSSAR

2008-09-17 @ 16:25:46
URL: http://katrinkaroliina.blogg.se/
Postat av: Egon

Men vad faan det var ju han som dömde halva jordens befolkning efter en person. Jag menar bara för att du är lite korkad så är ju inte alla kvinnor det hallååå! hehe.



Men jag kom på det ultimata svaret:

"Jaså, så du tänker med könet?"

2008-09-17 @ 19:52:26
URL: http://makadam.blogg.se/
Postat av: Egon

Alternativ två:



(Efter en hård pungspark)

"Ja nu är man ju glad att man är kvinna, höhö, det känns ju skönt att tillhöra könet med hög smärttröskel."

2008-09-17 @ 19:56:40
URL: http://makadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0