Verkligheten är en illusion...



Tillstånd: Fortfarande sjukelisjuk, men bättre tror jag. Rinnande näsa och ögon dock.

Jaha, jag tillhör dem som fortfarande tvivlar på teknikens under lite smått. Allt känns mycket säkrare om man ser och tar på det. Men, alla kan ha fel och det där med att villkorlöst boka allt online kanske inte är så dumt trots allt, den mänskliga faktorn hade kunnat sabba hela våran Berlin trip.

Ja, vi gick till SJ. Ja, vi fick hjälp av en trevlig dam i kassan. Jag, det var till och med HON som sa åk på FREDAG. Hur kommer det sig då att när man väl, en vecka senare, verkligen ägnar tid åt att läsa hela biljetten står att man har betalat för en resa från MALMÖ på LÖRDAGEN? Eh, ojsan, fel stad OCH fel dag!

Som tur var fanns Samir på SJ kundtjänststelefon och kunde fixa till allt igen, och med lite tjtande lyckades han fixa det för endast 77kr/pers mer. Tack och lov att tåget inte var fullt, då skulle jag dött. Det hade ju varit lagom kul att ringa till alla exakt en vecka innan och berätta att vi kan vara i Berlin typ en timma, om vi kommer till Malmö vill säga. Herrenadå liksom.

...själv ser jag en rosa elefant mitt i rummet, som ingen får prata om. Låssas inte om den bara! Låt oss säga att det regnar.


Kermit-power åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0