When lights go down



Vad gör man när man inte vill göra läxor eller tänka på skolan? Vad gör man när man har tråkigt eller bra vill försvinna? Vad gör man när det inte finns någon anledning att vara sig själv längre?

- Man klär ut sig. Väldigt effektivt för att både visuellt och även fysiskt förtränga sig själv OCH använda de kläder man bara har för att de är fina. Carrie försökte gifta sig i Vivienne Westwood och en påfågel - se hur det gick, jag försökte få inspiration till engelskan genom att ta på mig fjäderboa, spetshandskar, prinsessklänning, tyllkjol som slöja och en hatt med leopardmönster - se hur det gick.

En liten smyggtitt fick jag iallafall på hur det ev kan kännas att vara hemlig transa, när de andra satt och åt slängde jag mig ner för trappan till den stora spegeln för att styla mig själv, och när de var färdigätna var det den vanliga Lina (eller Bengt i en annan del av Svedala) som väntade på dem i köket. 

Idag har jag och Anna (från min klass) äntligen fått till våran fika som vi pratat om i flera månader. Caffe con leche blev det, vi satt i solen i några timmar och sen vandrade vi lite på stan och jag inhandlade en chokladansiktsmask från lush som jag misstänker att jag kommer slicka av från mitt eget ansikte istället för att använda vatten. Den luktar så himmla GOTT! 

Kommentarer
Postat av: fridolf

ååh vilken underbar bild! Å guu va ja älskar att du uppdaterar så ofta! duktig flicka. dock saknar ja dig redan... massor!!! längtar efter vår picknick å vi måååste flörta me gud eller nån så d kan bli lite fint väder...!



Puss på dig underbara människa!!

2008-09-03 @ 22:14:40
URL: http://muffinsmaffian.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0