Jag har blivit en av dem



Idag när jag stog i på Coop Extra och packade mer mina inköp till middagen tittade jag mig omkring och insåg med någon sorts känslor (fasa/lycka/ignorans) att jag blivit en av DEM! Intill mig stod nämligen en gammal Edith Piaf formad gubbe med ett ihopskrynklat kvitto (check) och stoppade i sina varor med försiktighet så att mjöken inte skulle mosa tomaterna (check). Båda hade vi basker och en medhavd tygkasse! HerreGUD! Jag kan alltså nu, som 19åring, med sådan prescion identifiera mig med den äldre delen av befolkningen som handlar vid 11 tiden på förmiddagen att jag till och med klär mig som dem! Inom en snar framtid sitter jag vid köksbordet med rabattkuponger och söker igenom tidningen efter fler extra priser innan jag tar dramaten och i maklig takt vandrar iväg, akta lårbenshalsen kvinna, det lutar ju neråt på dit vägen!

Detta är ju int riktigt okej, klackskor nästa gång iaf!

Kommentarer
Postat av: Katrin

LINA!!! Jag är hemma... vill äta frulle på le petit cafe med dig och prata om allt mella himmel och jord. Miss you like crazy!!!!

2009-12-09 @ 11:28:02
Postat av: jessika

hahahahahaha!

2009-12-11 @ 12:03:59
Postat av: skorptomten

Hemköps kassa en eftermiddag i juli;

-nu nu nu du lilla gumman har du allt slått in FEL här, den här osten kostade 16.90 INTE 18.90...jag tog ju den här för att den va BILLIG , annars hade jag ju tagit den andra(18.90),den här smakar ju gummi!

(MEN DE E JU BILLIG!!)



please dont go over to the dark side, PRISJÄGARNA!, KUPONGTANTERNA! (8 kg pangusfilé ÄR INTE GOTT...men det är ju billigt)

2009-12-18 @ 00:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0