Schoolbag in hand



Nu är ryggan ( ah vilket UNDERBART ord!) packad. Linne, sporttopp, byxor, sockar, skiva, papper, nycklar och tofsar för att få undan allt hår och framifrån se ut som skalle-pär. I morgon blir det ett medelpass à la Lina på Nya Lundenskolan och eftersom jag är en zoombie på morgonen och sedan en stressad duracel kanin 3 min innan bussen går gäller det att vara förberedd. Packat och klart, inget glömt och inget gömt. Just nu är det bara mina skåps- och hemnycklar som jag inte har någon aning om var de är. Jag letar i jackor och väskor men ingenstans står de att finna... hm.

När jag satt vid köksbordet och pluggad franska förut, målade jag samtidigt naglarna. Min plan var att det skulle motivera mig att sitta still (rör man sig sliter man ju bara upp färgen och det blir fult!) men alla mina rosa lack har mystiskt försvunnit så jag fick ta ett jättegammalt som faktiskt var mitt första nagellack i historien och som jag tyckte var jätte fint när jag var 10, men nu när jag är en vuxen kvinna ser det ut som jag har doppat fingrarna i en rosafärgad bajskorv. Plus att det får mina fhander att se väldigt röda ut. Men ja ja, det är iaf roligare än innan. 

Kommentarer
Postat av: lipgloss

HAHHA du gör alltid min dag jag gillar din nya blogg styling (jepp känner mig väldigt kling at the moment) btw.

2009-01-14 @ 21:16:21
URL: http://gothenburgdarling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0