Att åka bil



Jag är hemma igen, efter att ha åkt väldigt många timmar på den tok förlånga autobahn! Herregud, jag är inte skapt för att åka bil så länge. Bilåkande gör mig i allmänhet väldigt asocial eftersom jag bara vill vara tyst, ha en ofocuserad blick ut genomfönstret och lyssna på musik (helts nrj utan reklam eller brunchrapporten som är det roligast som finns). Att vara i den sinnesstämningen för länge gör att man så att säga når bil-nirvana och jag har liiite svårt att lämna det stället kan jag erkänna. Så, jag broderade och drack kaffe (min mentala ålder är ju 87), men hade ändå aldrig riktig koll på vara vi var eller historian om den staden (säger Kohblenz någon annan något??) och jag upptäckte även att min mentala karta över Tyskland är SKRÄMMANDE felaktig. Väl i Metz var allt härligt franskt och underbart! Sen var det lika långt hem igen...

Kommentarer
Postat av: frida

skönt att ha dig hemma igen även om du fortfarande är alldeles för långt bort! puss på dig! <3

2009-06-27 @ 14:52:13
URL: http://muffinsmaffian.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0