Don't Hessetate



Hermann åh Hermann you're my man!

I mitt manodepressiva tillstånd så borde det ju egentligen vara jag och Kromsten som kilade stadigt, typ lite stötta varandra mentalitet, men det är Hermann Hesse (ja det stavs med två n) jag vill ha. Han sägs vara den förste hippin, den ursprunglige grundaren av flower power tänket! Jag sitter och googlar honom eftersom jag karin och osckar ska redovisa om honom imorgon, det är nämligen han som skrivit Stäppvargen. Denna man är så klok så klok och verkar ha varit så otroligt djupsinnig och jag vill bara ha mer av hanns böcker! Han skriver om det komplexa jaget och det är så interessant att jag dör!

Nått annat som jag upptäckt är min oförmåga att vara konsekvent, och i detta fallet behöver man knappast vara det heller men jag upphör liksom inte att förvåna mig själv.

  1. I höstas hade jag levt mitt liv i tron att jag hatade tyskland. Jag åkte till Berlin och börjar ÄLSKA detta land höll jag på att skriva men jag ångrade mig direkt. Jag skriver stad så länge så har jag inte sagt för mycket men det är verkligen helt sjukt fantastikst där. Slutsats jag måste gifta mig med en tysk.
  2. Åker till Edinburg och fattar hur verkligt underbart det är där. Jag måste flytta dit och få små söta dialektbarn.
  3. Jag vill inget hellre än att åka tillbaka till Paris och frankrike, och jag tror ibland att jag vill ha en fransman, men tänken på att enda up med en Nicolas eller Michelle skrämmer mig för mycket tyvärr..
  4. Sitter brevid Dea på religionen och hon läser en dikt på ryska för mig. Slutsats är att jag måste få vakna upp till detta fantastiska språk varje dag. ¨
  5. Sitter ett par danskar bakom mig och karin på guldheds tornet. Danska är det finaste språket....

Jag fattar inte. Jag kanske får leva i ett polygamiskt kollektiv ändå. 


Kommentarer
Postat av: Alvur Valur

jag är FETT PÅ ett polygamiskt kollektiv! frågan är om pojken min är det..

2009-03-17 @ 22:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0