Bikerbabe

Igår cyklade jag ner till krysset för att spaa tid genom att ta lila direkt till järntorget där jag skulle träffa Anna och Katti för att dricka vin och fira att det sista i skolan är över! (Herregud det är faktiskt SANT!!!) Med fladrande hår och jobbande ben samt en cykelkorg swichade jag igenom Torslanda som den mest oövervinneliga kvinnan någonsin, att cykla i ljummen sommarkväll är verkligen ljuvligt! Väl vid krysset hoppade blev jag, på väg mot själva busskuren stoppada av en man som saktade in sin vespa, fällde upp hjälmvisiret och började skrocka
"Sikken dockan, nämen det är inte sant, SIKKEN DOCKA!!!!!"
Till moi! 
Jag " Öh heeeeh nämen tack eh hej hej"
Och snabbt vidare, vad är det med folk nuförtiden alla goes italiano. Innan hade jag bilvit omkörd av en minibuss full av vägarbetare som allihopa verkligen pressade  sig mot rutan för att riktigt SE denna heta prussiluska som liksom en svart beige och leopard fägad hämmnare cyklade i full fart framåt.

På vägen hem var jag så uppfylld av min cykel appeal att jag liksom bara förväntade mig att mannen på motorcykel som körde förbi skulle vända sig om, men jag hade inte väntat mig att han skulle vara POLIS! Hej hjärtat i halsgroppen!!! Är det hjälmplikt? Han tittade iaf olagligt på mig innan han körde vidare...

Kommentarer
Postat av: Katrin

Ha ha ha! Lina du är så rolig.... och gud så trevlig kväll vi hade!!!! Ses snart igen!!

2009-05-27 @ 23:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0