Linas kvällsbok: kollaps

Jag behöver inre frid! Min hjärna och psyke kollapsar totalt när jag stressar upp mig och ska fixa så mycket samtidigt. Mitt största problem är att när jag verkligen känner att NU VILL JAG VARA SNYGG så blir jag så himla FUL!  Jag blir heelt knäpp! Varför umgås jag bara med snygga människor med fantastiska kroppar??? Varför har inte alla år med dem gjort mig till en sådan? Aaaah! Det känns så orättvist och jag blir så antiklimaxig. Balen ska bli så kul och alla kommer vara s vackra, och så kommer jag förstöra denna fulländade bild med min försöka-men-inte-riktigt-lyckas-look. Suuuuck!

En annan konsekvens av min stress är att min hjärna totalt slutar att fungera. Jag stog på ICA maxi och räknade hur många fingrar jag hade! Få se, om jag har (räkna fingrar på fingrarna, + dubbelkolla) ...10 fingrar och 20 glitterstenar betyder det att jag kan sätta 2 på varje finger...eller?

Slutsats: Stress får mig att totalt tappa förtroendet för mig själv.

Läxa: Stressa inte. Ta det som det kommer.

Smile like you mean it.

Kommentarer
Postat av: jessika

lina - DU ÄR SNYGG!

2009-05-08 @ 10:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0