Drama



Idag har jag och elin varit på en second-hand odysée i Göteborgs utkanter, frölunda, högsbo och mölndal! Det blev en t-shirt (bilden), ett snörliv, en byxdress från 80-talet, en sjal, en knytskjorta, en rosa och fluffig toft, tio kammar och en telefon bänk, allt detta för 245 kr! Denna intensiva förmiddag gjorde att jag var sjukt kissenödig på bussen hem. Jag kände det när jag seg på och satt sedan i 46 smärtsamma minuter och höll mig ända till torget. Där var jag tvungen att rusa in på det lilla caféet, jag kände att jag inte kunda maka det ända hem, det hade slutat i skogen och det bor alldeles för många hundägare här omkring föör att det ska kännas säkert.
Jag spatserade sedan hem på lätta steg, men när jag kom in genom dörren hade minnena av café toaletten raderats och jag trodde att jag fortfarande var jätte kissenödig, (men att det gått så länge så att kroppen liksom förtränger det, som det händer ibland) så jag rusade upp och slängde mig på toaletten med Tyko Brahe i tankarna, rädd för att det bara var sekunder kvar innan min blåsa skulle spricka och jag skulle frätas sönder innifrån av mitt egen urin! Vad pinsamt!! 
Väl på toaletten, det gick ju inte att pressa, satt jag och liksom lockade, typ som på en katt, kiss, kiss, kiss, men inget hände. Förseställde mig forsande vatten för att trigga fantasin men det ekade tomt, då gick det upp för mig att jag faktiskt redan hade kissat och jag kunde andas ut, laga lunch och koppla av med veckorevyn.  


Jag vill leva på 80-talet! Då tyckte alla att sånt här var bra!!!

Kommentarer
Postat av: jessika

lina... jag kan inte säga något annat än detta: JAG ÄLSKAR DIG! kiss kiss kiss hahaha

2009-05-03 @ 20:35:48
Postat av: lina

hahaha jag älskar att jag har vänner som inte fördömer att jag är ärlig...

2009-05-04 @ 16:30:09
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0