Down Wisteria Lane

Puh, nu har jag precis kommit tillbaka från en övningskörningsrunda med papi (vårt nya sätt att umgås). Vi startade i backe, börjar få lite framsteg och växlade upp till fyran. Hah, jag ska allt visa min lärare imorgon! Han är min nya PQ formel och han ska knäckas!

Annas har jag spenderat dagen med försäkringspapper, Elin och att laga mat. Herregud jag är en kvinna som stått vid ca 3 timmar för att laga en riktigt god kinesisk middag till mn hungrande familj. Hoppas verkligen det blir gott nu! Menyn ser ut såhär:

Dumplings fyllda med en blandning av kinakål, lök, ingefära. Till detta en soya dippsås med sesamplja, vinäger och rostade sesamfrön.
Färdigköpt (i Kina) marinerad tofu, i två smaker.
Stekt ägg och tomat. (Något jag och ELin åt till det sprutade ur våra öron.
Stekt ris med morötter, ärtor, gurka och cashewnötter.

På flygplatsen köpte jag även kinesiskt örtte på burk (folk dricker det heeela tiden) och mooncakes som vi ska ha till efterrätt.

Nu kommer Moa och mamma snart hem så jag ska fixa det sista!



Det luktar verkligen Kina i vårt kylskåp, för likt en äkta tv-kock har jag förberett en massa! Men alltså då inte svettig Jackie Chan utan ingefära och soya! Mumma för alla sinnen!

Kommentarer
Postat av: Big M

Det var faktiskt riktigt gott!

2009-11-27 @ 17:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0