more than seven days but anyway

Oooooooooom där kom det! Inre frid samlat i ett ord och det är vad jag letat efter i två månader, jag samlade på mig otaliga grejer under vägen, ett jätte halsband, ring med buddha, liten berlocck med buddha, två amuletter med hästar (mitt zodiak) och även ett armband fyllt med s som ska bringa tur. Det jag funderat på är om turen fungerar när man prutat på det? Eller blir det nån antigrej? Typ ödets ironi? Men men, officiellt är jag iaf skyddad.

Och nu hemma, så känner jag mig väldigt skyddad och fridfull. Jag vaknar, typ av mig själv vid halv sju, sju, går upp äter frukost med massa bär, läser hela gp, går till körskolan (dock ett ett kapitel för sig, min lärares uttåtande var idag: Ja, detta är ju inte helt onormalt), åker hem, fixar, lagar lunch, städar och idag har jag blivit anställd som kock, mina föräldrar tog mina hundögon om; men jag vill inte vara ARBETSLÖS, på allvar.

Jag har blivit en hemma fru! Och gud vad det känns bra!!! Jag njuter, och så fort jag hittat presskaffe bryggaren jag fick av sandra kommer allt vara komplett! Love it!



Så, nu är det även på plats: En hyllning till min kära reskompis Elin! Detta fotot beskriver så bra våran relation, oskarp, helt sjuk och så full av känslor att man inte vet om man ska skratta eller gråta. Vi har korsat kontinenten tillsammans ochh gjort det med glada de glada tillropen satan, satan, satan (engelskt uttal mkt viktigt) hyndfitta och yeah baby let's do this! Det kunde alltså inte bli mer än rätt! Elin tack för att vi skrattar åt exakt samma grejer och att vi skapar internskämt innan vi ens skattat klart åt det första gången och att lägre än glocalnet fortfarande känns okej tillsammans med dig! Men dig har det kännts som en rolig utmaning att stå upp och bajsa - det är inte dåligt att kunna förmedla en sån känsla!!! Tack tack tack - denna resan är oförglömlig och jag har verkligen haft så roligt att jag inte kunnat tääääääänka! puss 

Kommentarer
Postat av: jessika

jag är så himla avundsjuk. ni har rest runt hela kina och jag har legat hemma och ätit godis. ack och ve.

2009-11-24 @ 19:29:44
Postat av: E

Som sagt, bajsincidenternas tid försvann inte bara för att vi lämnade Kina!

2009-11-27 @ 19:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0